dinsdag 31 mei 2011

The Coblers

Northampton Town-Rotherham United 2-2
22-04-2011, League Two, Sixfields, Att: 5167 (462)

Na de wedstrijd van Brentford nam ik afscheid van de Chelsea-supporter en begaf ik mij samen met Hugo naar een nabijgelegen tankstation waar Joost ons zou komen oppikken. De reis richt Northampton verliep vlotter dan verwacht, waardoor we nog de nodige tijd hadden om te parkeren, mijn mede-Antwerpsupporter opzoeken en een toertje rond het stadion te maken. Een kaartje kochten we voor de Alwyn Hargrave stand (£18)  al maakte dit niet veel uit, want je kon toch heel het stadion rond en eender waar plaats nemen. Het stadion lag ook in een put, wat maakte dat je ondanks dat het open was niet veel last had van wind. Na de nodige versnaperingen was het tijd voor de wedstrijd. Northampton een ploeg die tegen degradatie vocht stelde niet veel voor in de eerste helft, een 0-2 stand bij de rust was dan ook een terechte uitslag en de wedstrijd leek gespeeld. Niets was minder waar in de tweede helft, in de 67e minuut wist Leon McKenzie te scoren, waarna Northampton terug in de wedstrijd kwam en beter begon te spelen. Gesteund door een zeer vocaal publiek, er waren er zelfs een paar die de intentie maakten om het veld op te gaan, zodat ze met hun helden konden vieren. Uiteindelijk was het nagelbijten voor de thuissupporters en de sympathie bij ons groeide ook meer en meer. In de blessuretijd gebeurde dan het lang verwachte, Liam Davis maakte er 2-2 van en vele supporters wisten met hun vreugde geen blijf meer, getuige de pitch invasion van enkelen om te kunnen vieren met de doelpuntenmaker. Toen de politie dacht het veld vrijgemaakt te hebben gebeurde er echter iets onwaarschijnlijk, een supporter in een scootmobiel stak gans het veld over om te vieren met de jongens achter de goal, dit werd dan ook op vreugde onthaald. KLIK HIER
Achteraf gezien had ik zeker geen spijt dat ik naar deze wedstrijd geweest ben, ondanks dat ze vooraf niet op mijn planning stond. Na de wedstrijd gingen we nog even iets drinken met de Nederlandse delegatie nadien werden Frank en ik op Heathrow gedropt van waar we de metro en een nachtbus namen richting hotel. 




Mijn gebakje... euhm hamburger



Away end

1-2

2-2







Geen opmerkingen:

Een reactie posten