vrijdag 4 november 2011

All I want for Christmass is a Dukla Prague away shirt

FK Dukla Praha-Baumit Jablonec 1-3
22-10-2011, Gambrinus Liga, Stadion Evzena Rosickeho Strahov, Att.: 1156

Eindelijk was het zo ver, Dukla Praag aan het werk zien. Helaas niet in het eigen Na Julisce stadion, waar werken plaatsvonden, maar in één van de Strahov stadions. Na Julisce hadden we donderdag reeds bezocht en uiteraard kocht ik mezelf een away shirt. Als de mannen van Half Man, Half Biscuit er één willen, wil ik dat ook! Zo fier als een klein kind, trok ik die zaterdagochtend dan ook mijn t-shirt aan. 's Morgens was het nog zeer koud, maar gaandeweg gingen mijn jas en trui steeds meer open, zodat ik fier aan iedereen mijn shirt kon tonen. 
Tussen Sparta B en Dukla was er echter nog een tussenstop, we gingen de supporters van Bohemians Praag toejuichen, die in de9e divisie spelen. Samen met de vrienden van Forest Green hadden we het daar al rap gezien en gingen we dus op zoek naar een kroeg op de weg richting Strahov. Daar was het zo gezellig dat we maar juist op tijd de bus wisten te pakken. Zo bleken we wel de reddende engel van Andy Liverpool en Steve Rochdale te zijn, want die waren aan de bushalte het noorden helemaal kwijt. Absinthe is dan ook een gevaarlijk drankje om 's middags reeds mee te beginnen. Aan het stadion aangekomen was er nog een aangename verrassing, de wedstrijd was gratis als tegemoetkoming voor de supporters die de "verre" verplaatsing moesten maken van de ene kant naar de andere kant van de stad. Ondanks dit alles kreeg iedereen toch nog een ticket, dus mij hoor je twee keer niet klagen. Niet alleen de supporters wisten dit te smaken, maar duidelijk ook zeer veel groundhoppers en toeristen. Buiten onze 40 man sterke groep kwam ik nog de nodige Nederlanders, Duitsers en Engelsen tegen. Het hoogtepunt was echter de ultra-groep van Dukla Praag, die waren namelijk zeer old school en hebben altijd hun away shirt bij, maar dan in reusachtige afmetingen. Met toeter en ratel schreeuwden ze hun ploeg naar de overwinning, al mocht dat niet baten. De Jablonec supporters waren misschien ook vocaal, maar met veel waren ze niet. Ze dan ook nog eens ver weg steken was helemaal belachelijk. Dit stadion was dan ook veel te groot voor deze wedstrijd, waardoor het helemaal niet leuk aanvoelde. Dit verplicht mij dan ook om nog eens terug te gaan naar Praag en Dukla te aanschouwen in het eigen Na Julisce, uiteraard met mijn away shirt aan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten